2012. július 26., csütörtök

Epres-mandulás ganachetorta

Hozzávalók: fehér vagy kakaós piskótaalap (a képen láthatót persze én sütöttem, sosem vetemednék arra, hogy megvegyem a boltit :) ) krém: 250g étcsokoládé, 200ml tejszín, 20g vaj, eper, pírított mandula, kevés cukor

Elkészítés: A piskótát (én tepsiben sütöttem, és tortagyűrűvel formáztam  a kört belőle) 2 részre vágjuk. A tejszínt felforraljuk, és a tördelt étcsokoládéra öntjük, olvadásig a vaj hozzáadásával folyamatosan kevergetjük. Ha már egynemű akkor hagyjuk hűlni és utána hűtőben min. 1,5 órát dermesztjük. Ha megdermedt mixerrel felhabosítjuk, ilyenkor persze elveszti gyönyörű, mélybarna színét is világosabbá válik. A piskótalapot megkenjük a krém kétharmadával, habkártyával eloszlatjuk, majd ráhelyezzük a tetejét. Kissé lenyomkodjuk. A maradék krémmel egyenletesen bevonjuk a külsejét. Oldalát pirított mandulával, tetejét beboríthatjuk vékonyra vágott eperszeletekkel, vagy akár a képen látható módon is tálalhatjuk.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése